Ondernemersorganisatie EVO pleitte al tijden voor deze beslissing. ,,Het zou ondernemers ontzettend veel geld kosten om deze nutteloze regel toe te passen”, aldus een woordvoerder. Volgens de EVO scheelt het 200 miljoen euro aan inbouwkosten en nog eens 150 miljoen euro jaarlijks aan onderhoud.
Mazen
De tachograaf is verplicht voor commercieel goederenvervoer, om te voorkomen dat chauffeurs te lang achter elkaar rijden. Het ministerie heeft nu een aantal mazen in de Europese regels gevonden waardoor de bestelbusjes niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen als de grote vervoerders.
De tachograaf is verplicht voor commercieel goederenvervoer, om te voorkomen dat chauffeurs te lang achter elkaar rijden. Het ministerie heeft nu een aantal mazen in de Europese regels gevonden waardoor de bestelbusjes niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen als de grote vervoerders.
Taak
Bestelwagens (eventueel met aanhanger) komen alleen in aanmerking voor vrijstelling van de tachograaf als de wagen minder dan 7,5 ton weegt. Ook moet de bestuurder een andere taak hebben dan bestuurder. Daarnaast mag in de wagen alleen materiaal vervoerd worden dat voor eigen gebruik is bedoeld.
Bestelwagens (eventueel met aanhanger) komen alleen in aanmerking voor vrijstelling van de tachograaf als de wagen minder dan 7,5 ton weegt. Ook moet de bestuurder een andere taak hebben dan bestuurder. Daarnaast mag in de wagen alleen materiaal vervoerd worden dat voor eigen gebruik is bedoeld.
“Dankzij deze aanpassing hoeven bouwvakkers die met hun busje van en naar de werkplaats rijden geen grote hoeveelheden geld uit te geven voor een tachograaf”, aldus de zegsman van EVO.
Bron: ANP
Lees meer:
06-09: ‘ Verhogen bijtelling ramp voor bestelautorijder’
05-04: Handtekeningen tegen fiscale bijtelling bestelauto
12-04: Correctie onterechte bijtelling
06-09: ‘ Verhogen bijtelling ramp voor bestelautorijder’
05-04: Handtekeningen tegen fiscale bijtelling bestelauto
12-04: Correctie onterechte bijtelling
Ondernemersorganisatie EVO pleitte al tijden voor deze beslissing. ,,Het zou ondernemers ontzettend veel geld kosten om deze nutteloze regel toe te passen”, aldus een woordvoerder. Volgens de EVO scheelt het 200 miljoen euro aan inbouwkosten en nog eens 150 miljoen euro jaarlijks aan onderhoud.
Mazen
De tachograaf is verplicht voor commercieel goederenvervoer, om te voorkomen dat chauffeurs te lang achter elkaar rijden. Het ministerie heeft nu een aantal mazen in de Europese regels gevonden waardoor de bestelbusjes niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen als de grote vervoerders.
De tachograaf is verplicht voor commercieel goederenvervoer, om te voorkomen dat chauffeurs te lang achter elkaar rijden. Het ministerie heeft nu een aantal mazen in de Europese regels gevonden waardoor de bestelbusjes niet aan dezelfde regels hoeven te voldoen als de grote vervoerders.
Taak
Bestelwagens (eventueel met aanhanger) komen alleen in aanmerking voor vrijstelling van de tachograaf als de wagen minder dan 7,5 ton weegt. Ook moet de bestuurder een andere taak hebben dan bestuurder. Daarnaast mag in de wagen alleen materiaal vervoerd worden dat voor eigen gebruik is bedoeld.
Bestelwagens (eventueel met aanhanger) komen alleen in aanmerking voor vrijstelling van de tachograaf als de wagen minder dan 7,5 ton weegt. Ook moet de bestuurder een andere taak hebben dan bestuurder. Daarnaast mag in de wagen alleen materiaal vervoerd worden dat voor eigen gebruik is bedoeld.
“Dankzij deze aanpassing hoeven bouwvakkers die met hun busje van en naar de werkplaats rijden geen grote hoeveelheden geld uit te geven voor een tachograaf”, aldus de zegsman van EVO.
Bron: ANP
Lees meer:
06-09: ‘ Verhogen bijtelling ramp voor bestelautorijder’
05-04: Handtekeningen tegen fiscale bijtelling bestelauto
12-04: Correctie onterechte bijtelling
06-09: ‘ Verhogen bijtelling ramp voor bestelautorijder’
05-04: Handtekeningen tegen fiscale bijtelling bestelauto
12-04: Correctie onterechte bijtelling