Ga naar hoofdinhoud

Hoedemakers meest klantgerichte bouwer


Aannemersbedrijf P. Hoedemakers en Zn. in Rosmalen is voor de derde keer uitgeroepen tot Beste Klantgerichte Bouwer van Nederland. Ook de schilderstak binnen het bedrijf droeg hier een belangrijk steentje aan bij.

Aannemersbedrijf P. Hoedemakers en Zn. in Rosmalen is voor de derde keer uitgeroepen tot Beste Klantgerichte Bouwer van Nederland. Ook de schilderstak binnen het bedrijf droeg hier een belangrijk steentje aan bij.

De prijs wordt ieder jaar door de Stichting Klantgericht Bouwen (SKB) toegekend aan de bouwer die het beste scoort op opleveringskeuringen en klanttevredenheidsonderzoeken in de woningbouw. Directeur Marc Hoedemakers van het Brabantse bouwbedrijf ontving de prijs in de categorie tot 50 woningen uit handen van Edwin Groot, directeur van de SKB.

Met circa 130 medewerkers in vaste dienst is Hoedemakers in veel bouwsectoren actief. Het bedrijf verricht in eigen beheer de aankoop, ontwikkeling, verkoop en realisatie van nieuwbouwprojecten in de woning- en utiliteitsbouw. Daarnaast is Hoedemakers tevens actief op het gebied van renovatie, onderhoud en servicewerkzaamheden.

Aannemersbedrijf P. Hoedemakers en Zn. bestaat sinds 1931, de schilderstak is in 1977 toegevoegd aan het bedrijf. Op dit moment heeft men een kleine dertig schilders in vaste dienst. Zij vormen een bedrijf binnen het bedrijf en nemen alle schilderwerk van de bouwtak voor hun rekening. Daarnaast doet de schilderstak aan eigen acquisitie.

SKB

De Stichting Klantgericht Bouwen is in 2003 opgericht door Vereniging Eigen Huis en Bouwend Nederland. Met het keurmerk ‘Klantgericht Bouwen’ geeft de SKB kopers en zakelijke opdrachtgevers inzicht in de kwaliteit van de bouwondernemingen. Bouwkundigen van Vereniging Eigen Huis controleren de kwaliteit van de opgeleverde woningen en noteren het aantal opleverpunten.

Daarnaast geven kopers een rapportcijfer voor hun ervaringen met de bouwonderneming in de verkoopfase, de bouwfase, de opleveringsfase en de nazorg alsmede over de algemene organisatie van de bouwonderneming.

Toen ons bedrijf in 2008 uitgeroepen werd tot Beste Klantgerichte Bouwer van Nederland hadden we niet durven dromen dat we in 2010 wederom uitgeroepen zouden worden tot Beste Klantgerichte Bouwer van Nederland en al helemaal niet dat we die unieke prestatie konden overtreffen in 2011, aldus de trotse directie van P. Hoedemakers.

“Na het winnen van de eerste prijs hebben we niet stil gezeten. Klantgerichtheid en Kwaliteit zijn binnen onze organisatie twee belangrijke kernwaarden. Hier zijn we verder op gaan sturen in onze bedrijfsprocessen. Dit konden we niet alleen: alle participanten in onze projectteams moesten we zien mee te krijgen,” vertelt directeur Marc Hoedemakers.

“We zijn dan ook enorm trots dat we de prijs in 2011 weer gewonnen hebben. Trots op ons bedrijf en onze medewerkers en trots op alle externe partijen die, op welke manier dan ook, een steentje aan onze projectteams hebben bijgedragen. Juist in deze economisch zo moeilijke tijd.”

Vertrouwen

De prestaties van de keurmerkhouders zijn door de SKB afgezet tegen die van de markt. Ze presteren met name beter dan de markt als het gaat om het snel herstellen van oplevergebreken in nieuwbouwwoningen. In 2010 waren er in Nederland gemiddeld 15 opleveringspunten waarvan er 7 niet binnen 5 werkdagen waren hersteld. Hoedemakers scoorde met gemiddeld 5 opleveringspunten waarvan er 1 niet binnen vijf dagen was hersteld goed.

“We gaan heel bewust om met het verwachtingspatroon van de klant,” verklaart Hoedemakers. “Doordat je van tevoren duidelijke afspraken maakt met de klant en hem tussentijds goed op de hoogte houdt van alle ontwikkelingen creëer je vertrouwen. Dat gevoel moet de klant in elke fase van het proces hebben.”

Lees hier een eerder verhaal over de schilderstak van P. Hoedemakers in Eisma’s Schildersblad.

Eén reactie op “Hoedemakers meest klantgerichte bouwer

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Soudal slaat vleugels uit naar Japan

Muurschildering Studio Giftig wereldwijde topper

Daling aantal zzp’ers verder ingezet

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

AGC investeert in nieuwe Fineo productielijn


Naar archief >