Ga naar hoofdinhoud

Klusser overtroeft schilder in waardering


Particuliere opdrachtgevers laten allerlei zaken rondom hun woning uitvoeren en krijgen schilders, installateurs, aannemers, klussers en hoveniers over de vloer. Wat daarbij opvalt is dat de klusser, nadat het werk uitgevoerd, in totaliteit een hogere waardering van de klant krijgt dan de schilder. Dat en meer blijkt uit een waarderingsonderzoek van USP Marketing Consultancy.

 

Het zijn vooral de installateurs die het best worden beoordeeld door consumenten. De particuliere opdrachtgevers konden zes verschillende bouwpartijen beoordelen: in algemeenheid en op vier verschillende aspecten: pro-activiteit, professionaliteit, kwaliteit van werken en klantvriendelijkheid. Het blijkt dat als het gaat om een algemene beoordeling installateurs (elektro en cv) het best worden beoordeeld. Aannemers worden het slechtst beoordeeld.

bouw2710

Opvallend is dat als consumenten een klus hebben laten uitvoeren de algemene beoordelingen nadat het werk is uitgevoerd (veel) hoger liggen bij hoveniers, cv-installateurs en klusbedrijven. De verwachtingen zijn blijkbaar overtroffen. Bij schilders is dit juist andersom.  Het oorspronkelijke algemene beeld van de schilder moet de consument, na uitvoering van een schilderklus, dus naar beneden bijstellen.

bouw27101

 

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


De Bouwpraktijk opent vestiging in Barendrecht

Puts nieuwe topman van OTTO Work Force

Bijna tweederde ondernemers bezorgd over zero-emissiezones

Tekort aan vakkrachten onder de loep

Bijna 130.000 bestelauto’s geregistreerd in 2024


Naar archief >