De ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen) lanceert een nieuwe campagne: ‘ABU-leden maken meer werk mogelijk’. Ondersteund door feiten en cijfers en verhalen van flexkrachten en ondernemers benadrukt deze campagne het belang van de flexbranche voor de dynamiek van de arbeidsmarkt.
De uitzendbranche is een belangrijke banenmotor van onze economie. In 2015 kwamen er ruim 75.000 banen bij, aldus de ABU. Het jaar daarvoor gingen er in de branche 50.000 extra mensen aan het werk. Daarmee neemt de branche veruit het grootste deel van de groei van de werkgelegenheid voor zijn rekening.
Jurriën Koops, ABU-directeur: “Met recht kunnen we dus zeggen ABU-leden maken meer werk mogelijk. Maar we maken ook werk voor meer mensen mogelijk. Vooral voor diegenen die nu langs de kant staan.” De uitstroom uit de bijstand naar werk gaat in 40% van de gevallen via een uitzendbureau. Van de mensen met een WW-uitkering die weer aan het werk gaan, stroomt 35% uit via een uitzendbaan.
Bij de ABU zijn ruim 450 gecertificeerde uitzendorganisaties aangesloten. Daaronder diverse bedrijven die in de schildersbranche actie zijn zoals Flexschilder.nl, OTTO Uitzendschilder, Faber Personeelsdiensten en OPStap.
De nieuwe ABU-campagne is te horen op de radio, verschijnt op diverse websites en is te volgen via social media. In filmpjes delen flexkrachten hun ervaringen en lichten ondernemers toe wat flexibiliteit voor hen betekent. Alle informatie is te vinden op de speciale campagnesite www.ABUsterkvoorwerk.nl.