OnderhoudNL is niet gecharmeerd van de uitvoering van de Collectieve Inkoop Schilderwerk (CIS) door Vereniging Eigen Huis. Daarmee laat de VEH de leveringsvoorwaarden los zoals die ooit waren afgesproken, aldus OnderhoudNL. De brancheorganisatie verwijt de VEH niet meer te staan voor de kwalitatieve organisatie die zij altijd is geweest.
Met Collectieve Inkoop Schilderwerk (CIS) wordt schilderwerk aangeboden met verf van Sikkens tegen zes jaar garantie. OnderhoudNL is niet verbaasd over het initiatief zelf, maar wel over de uitvoering ervan, meldt de brancheorganisatie in een nieuwsbrief aan haar leden. ‘Sinds 1987 voeren onze leden namelijk de leveringsvoorwaarden die zijn overeengekomen met Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond. Dat betekent terecht een toegevoegde waarde voor opdrachtnemer en opdrachtgever want op deze manier weten consumenten zeker dat zij werken met professionele bedrijven die kwaliteit bieden en garantie kunnen geven (erkende bedrijven). Vereniging Eigen Huis (VEH) verwees haar leden, de huizenbezitters, dan ook altijd naar bij OnderhoudNL aangesloten bedrijven c.q. erkende schilders- en onderhoudsbedrijven.’
In het nieuwe concept van de Collectieve Inkoop Schilderwerk wordt echter verwezen naar de ‘uitgeklede’ leveringsvoorwaarden van de uitvoerende partij ‘Uw Huismeester’, het bedrijf dat zich bezighoudt met onderhoud aan woningen. OnderhoudNL vraagt zich in een brief aan VEH af waarom VEH niet wil blijven staan voor de kwalitatieve organisatie die zij altijd is geweest.
Sikkens laat in een reactie aan OnderhoudNL weten dat zij slechts de leverancier is van de verf in dit proces en geen rol hebben in de keuze van applicateurs.
Bron: OnderhoudNL
dergelijke acties zoals die van VEH resulteren in malefide bedrijven, die zich tussen prijzen wurmen die niet verantwoord zijn. Open concurentie met de mogelijkheid van concurenrende positieve refenties van erkende schildersbedrijven onderling, is een eerlijke zonder dan met een prijsafspraken makende inkoop organisatie.
het ziet er naar uit dat de VEH zich opwerp als een soort “Koppelbaas” uit vergane tijden. Het is misleidend te noemen omdat er geen controle is op wat men normaliter aanbied in de markt.
En Sikkens is wel degelijk van de partij anders zou elkm willekeurig A merk aangeboden kunnen worden. Dus mij riekt dit niet zuiver om het netjes uit te drukken.
Hoogachtend
Henk Ruisch
als je naar hun site ga van de vereniging eigenhuis staat er beschreven dat je je postcode moet intikken en dan kun je zien wat je prijs is ,die prijzen zijn zomaar neergezet ,ik heb mijn huis ingetikt met mijn postcode maar ook zomaar ,n postcode laat nu dezelfde prijzen er staan .en van mijn huis klopte er echt niets van
wat is de zin dan van deze website en wat moet de consument nu gaan denken , komen ze wel vertrouwd over met deze postcode actie ? nee dus .
en de huismeester actie is gewoon een lachertje ,komt niet werkelijk over ,heeft niet met de praktijk te maken , natte vinger werk
31-05-2017: Schilderwerk afgesproken met een medewerker van het schildersbedrijf dat het werk zou gaan uitvoeren en opdracht ondertekend ondanks dat we de prijs wel erg hoog vonden. Kleuren basis wit en donkerrood conform de kleuren die er al op zaten, oude blikken verf laten zien en medewerker van schildersbedrijf selecteerde op basis van een kleuren waaier die hij bij zich had.
19-07-2017 start schilderwerkzaamheden, de schilder die de grondverf in de rode kleur erop deed er op gewezen dat dit niet de juiste rode kleur was.
Het verschil met de oude kleur verf en met de buren (die dezelfde verf als ons had gebruikt) was toen al duidelijk te zien.
20-07-2017 schilder de definitieve laag erop aangebracht ondanks de waarschuwing dat we niet akkoord gingen met de gebruikte rode kleur. Volgens de schilder droogde deze nog wel wat donkerder op.
18-08-2017 kwam een inspecteur namens Vereniging Eigen Huis het schilderwerk inspecteren. Hem erop gewezen dat de verkeerde kleur rood was gebruikt.
Deze heeft het schilderwerk toen niet geïnspecteerd en meteen afgekeurd. Hij heeft dit opgeschreven onder de opmerking dat het geheel moest worden overgedaan.
06-09-2017 staat een schilder van het schildersbedrijf voor de deur om enkele plekjes bij te werken?? Hem erop gewezen dat het geheel opnieuw moet worden uitgevoerd omdat de verkeerde rode kleur is gebruikt. De schilder bevestigde inderdaad dat de rode kleur niet overeen kwam met de eerder gebruikte kleur en het verschil met de buren nogal groot was en ging onverrichter zake weer weg.
10-11-2017 kwam de schilder het schilderwerk over doen in de juiste rode kleur maar pas nadat ik CIS de Huismeester erop gewezen had dat ik niet akkoord ging met het uitgevoerde werk, advies had ingewonnen bij mijn rechtsbijstand en de eindbetaling niet zou overmaken.
De “huismeester” heeft in het geheel niet gereageerd maar omdat ik het schildersbedrijf ook had geïnformeerd kwam deze op eigen initiatief het schilderwerk overdoen.
Het weer was echter erg slecht en het schilderwerk viel daardoor letterlijk in het water.
13-11-2017 Bericht van de Huismeester dat het schilderwerk naar onze tevredenheid is afgerond en of wij de laatste betaling maar wilden voldoen. Ik heb hen verzocht om een inspecteur namens VEH het uitgevoerde schilderwerk te komen bekijken welke dan zelf kan oordelen of dit “kwalitatief hoogwaardig buitenschilderwerk” is waarmee de “huismeester” adverteert.
26-01-2018 kwam de schilder het gehele schilderwerk overdoen en deze heeft ook de juiste kleur gebruikt. Het schilderwerk ziet er nu “redelijk” uit. Niet zo “strak” als een ander schildersbedrijf het bij de buren heeft uitgevoerd maar OK, zal ook wel aan de gebruikte verf liggen.
De “huismeester” gevraagd om een inspectie uit te laten voeren door een inspecteur namens VEH omdat er weliswaar een inspecteur namens VEH is langs geweest maar dat deze geen inspectie heeft uitgevoerd op het uitgevoerde schilderwerk dus dat kan dan niet worden aangemerkt als een “inspectie”. Er is niets door de inspecteur bekeken of gecontroleerd op het uitgevoerde schilderwerk omdat ik de inspecteur mededeelde dat de verkeerde rode kleur was gebruikt, hij dat direct met mij eens was, dat heeft opgeschreven en onverrichter zake weer is weg gegaan.
Ik vind dus dat wij alsnog recht hebben op een inspectie door een inspecteur namens VEH. Ik ben heel benieuwd wat deze vindt van het uitgevoerde schilderwerk. Hen medegedeeld dat ik niet eerder dan na deze inspectie de laatste betaling zal voldoen.
31-01-2018 reactie van de “huismeester”: Het Collectieve Inkoop Schilderwerk van Vereniging Eigen Huis en Uw Huismeester Projecten, voorziet in een eenmalige keuring na oplevering (artikel 9 punt 2 van onze Algemene Voorwaarden) van het schilderwerk door de schilder. Na de oplevering op 20 juli 2017 van het buitenschilderwerk aan uw woning, is op 18 augustus 2017 de keurmeester van Vereniging Eigen Huis bij u geweest voor de inspectie. Hij heeft hiervan een rapportage gemaakt, welke in u bezit is. Zowel Vereniging Eigen Huis als Uw Huismeester Projecten hebben u ook al aangegeven, dat er na het uitvoeren en opleveren door de schilder van de herstelpunten, er niet nogmaals een inspectie door Vereniging Eigen Huis zal worden uitgevoerd. U heeft daar dus ook geen recht op. U hebt de oplevering van het uitgevoerde herstelwerk op 26 januari 2018 voor akkoord ondertekend.
Uw Huismeester Projecten ziet dan ook geen gegronde reden waarom u betaling van de 3e termijnfactuur ad € 316,71 nog langer aanhoudt. Wij verzoeken u daarom nogmaals vriendelijk doch dringend nu binnen 5 dagen voor betaling van het openstaande saldo ad € 316,71 zorg te dragen. Indien u in gebreke blijft, zullen wij genoodzaakt zijn de vordering uit handen te geven aan ons incassobureau. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel voor uw rekening zijn.
Met vriendelijke groet,
. . . . . . . . . . . . .
Medewerker Finance & Legal
Uw Huismeester Projecten
Displayweg 3
3821 BT Amersfoort
Kijk en dat zegt nu veel over de “huismeester”.
Ik vind de houding van hen echt niet kunnen en alle mails teruggelezen hebbende welke ik hierboven heel beknopt heb verwoord snap ik hun inflexibele houding al helemaal niet.
Ik ben hier echt heel boos over. 4x is hier een schilder aan de deur geweest voor het uitvoeren van “kwalitatief hoogwaardig buitenschilderwerk”. Een lachertje.
Ja, het is nu wel de goede kleur maar ik kan niet zeggen of dit nou wel het “kwalitatief hoogwaardige buitenschilderwerk” is waarmee de “huismeester” adverteert.
Ik vind namelijk van niet als ik het verschil zie met het schildersbedrijf die hetzelfde werk bij mijn buren heeft uitgevoerd. Daar zit het er echt “strak” op en bij ons echt niet.
Ik neem het VEH ook heel erg kwalijk dat zij niets voor mij hebben gedaan, niet voor mij in de bres gesprongen zijn en hebben bewerkstelligd dat een inspecteur van hen het schilderwerk ook echt komt inspecteren. Het enige wat ik heb gevraagd. 31 jaar lid en dit is de 1e keer dat ik een beroep op VEH doe. Nogmaals, volgens de voorwaarden heb ik daar ook gewoon recht op.
Ik kreeg onlangs het nieuwe magazine van VEH in de bus met daar aan geniet een reclame over buiten schilderwerk. Ik moest even glimlachen toen ik de “6 voordelen” las die daarop staan . . . o.a. “controle door de vereniging”. De VEH blijft hier volgens mij toch ook echt in gebreke.
En LET OP, de CIS Huismeester Projecten heeft zijn naam gewijzigd in “Uw Schilderwerk B.V.”, ik snap wel waarom maar het is en blijft dezelfde inflexibele organisatie. Mijn advies is duidelijk ga hier niet mee in zee. Zoek een goed schildersbedrijf bij u in de buurt en u bent bovendien goedkoper uit.
Beste USR. U zou nog kunnen natrekken of het schildersbedrijf zelf is aangesloten bij OnderhoudNL Garantie of de Betere Schilder. Deze organisaties hebben een eigen geschillenregeling.