Ga naar hoofdinhoud

Het Klokhuis stimuleert nieuwe vakjongens- en meisjes


Geen schilder- of onderhoudsbedrijf doet mee, wél glasbedrijven en een glas-in-loodbedrijf. Het populaire kinderprogramma Het Klokhuis organiseert op 30 maart een landelijke open bedrijvendag onder de naam Het Klokhuis Onderneemt Backstage.

Ruim 130 bedrijven in heel Nederland openen op 30 maart speciaal voor kinderen hun deuren om ze een kijkje achter de schermen te geven. Ze zijn te vinden op een digitale kaart op de actiewebsite van de bedrijvendag. Van ketchupfabriek tot autowasserette en van hagelslagmaker tot hondenuitlaatservice; het aanbod is gevarieerd. Er doen geen schildersbedrijven mee, maar wel glasbewerkers, -zetters en -herstellers alsook een graffiti-artiest en een kozijnenmaker.

Het Klokhuis Onderneemt Backstage is onderdeel van een crossmediaal project over ondernemen dat jeugdprogramma Het Klokhuis heeft opgezet met steun van de Kamer van Koophandel. Doel is kinderen vertrouwd te maken met ondernemerschap én ze te inspireren ondernemende vaardigheden te ontwikkelen. Het is, na de succesvolle eerste editie, de tweede keer dat deze open bedrijvendag wordt gehouden.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.


Soudal slaat vleugels uit naar Japan

Muurschildering Studio Giftig wereldwijde topper

Daling aantal zzp’ers verder ingezet

Geen versoepeling regels voor Oekraïense zzp’ers

AGC investeert in nieuwe Fineo productielijn


Naar archief >