Het Heerlense schildersbedrijf Meulenberg, eigendom van Patrick en Philicy Meulenberg, won gisterenavond de Klanttevredenheidsaward van franchiseorganisatie de Betere Schilder. Die uitreiking was dit jaar extra feestelijk, omdat de 400 leden tellende organisatie tien jaar bestaat.
Zo’n 14O gasten waren op het feest van de Betere Schilder in het hoofdgebouw van Mercedes Benz Nederland afgekomen. De speciale gast van de avond was John van Zweden, eigenaar van een behangwinkel en bijbehorend schildersbedrijf (geen lid van de Betere Schilder), en vooral beroemd omdat hij min of meer door toeval mede-eigenaar werd van de Engelse voetbalclub Swansea City.
De Betere Schilder hanteert al vanaf het begin een klanttevredenheidssysteem. Vroeger met papieren formulieren, tegenwoordig elektronisch, in samenwerking met de organisatie klantenvertellen.nl. Aan de hand van de scores van de leden wordt een top-25 samengesteld van hoogst gewaardeerde schildersbedrijven. Winnaar dit jaar was het tweemansbedrijf van Patrick en Philicy Meulenberg in Heerlen, met een gemiddelde klantwaardering van 9,7 en wel vaker eindigend in de top-drie.
Philicy Meulenberg in antwoord op een vraag naar hun geheim: ‘Nee, we vragen niet alleen maar aan heel tevreden klanten een klanbeoordeling; het klinkt misschien arrogant, maar we hebben eigenlijk alleen maar tevreden klanten.’
Terechte winnaar. Proficiat met het behaalde resultaat collega.