Het verfconcern heeft wereldwijd uitgebreid onderzoek gedaan naar maatschappelijke tendensen en design- en consumententrends voor 2024. ‘Dit onderzoek heeft aangetoond dat we, in veranderde tijden, behoefte hebben aan geborgenheid. We hebben behoefte aan rustgevende plekken, maar die ook vreugdevolle momenten bieden. Dit zijn de trends die onze eigen verf-en-coatings-kleurenexperts en internationale designers hebben geïdentificeerd en die van invloed zijn op hoe we onze kleuren kiezen,” aldus Henri Bijsterbosch, Color Marketing Manager Industrial Coatings van AkzoNobel.
Drie kleurverhalen bij Sweet Embrace
AkzoNobel’s Global Wood Design Studio in High Point, North Carolina, heeft drie unieke paletten (of ‘kleurverhalen’) rond de kleur van het jaar gecreëerd. Daarbij staan de thema’s verbinding, rust en vreugde centraal. Sweet Embrace biedt houtbewerkers en ontwerpers van meubelen, vloeren, kasten en bouwelementen de mogelijkheid om voor hun klanten in veranderende tijden een warme, serene en bevrijdende omgeving te creëren, aldus AkzoNobel.