Dit is met het oog op de gespannen arbeidsmarkt opmerkelijk omdat bekend verondersteld mag worden dat een duidelijk toekomstbeeld niet alleen motiveert, maar ook bindt. Dit blijkt uit onderzoek dat USP Marketing Consultancy in opdracht van Trivoor Bouw en Infra onlangs heeft uitgevoerd.
Loopbaangesprekken
Ook is naar gesprekken over het loopbaanperspectief gevraagd en deze blijken nog lang niet altijd doelbewust gehouden te worden; slechts de helft van de medewerkers geeft dan ook aan tevreden te zijn met het aantal loopbaangesprekken. Als de gesprekken dan gehouden worden, hebben deze voor bijna 1 op de 10 UTA-medewerkers géén toegevoegde waarde en voor nog eens bijna eenderde (32%) slechts in geringe mate.
Ook is naar gesprekken over het loopbaanperspectief gevraagd en deze blijken nog lang niet altijd doelbewust gehouden te worden; slechts de helft van de medewerkers geeft dan ook aan tevreden te zijn met het aantal loopbaangesprekken. Als de gesprekken dan gehouden worden, hebben deze voor bijna 1 op de 10 UTA-medewerkers géén toegevoegde waarde en voor nog eens bijna eenderde (32%) slechts in geringe mate.
Geen doorgroeiprofiel
Dit kan gelegen zijn in een beperkte kwaliteit van de gesprekken zelf; een andere verklarende factor is dat men binnen betreffende bedrijven nauwelijks of niet werkt met doorgroeiprofielen ofwel überhaupt geen aandacht besteedt aan de opbouw van het functiebestand in relatie tot het loopbaanwensen.
Ondersteuning
HRM (Human Resource Management) komt, onder druk van de gespannen arbeidsmarkt, ook binnen de bouwwereld steeds hoger op de agenda te staan. Dit neemt echter niet weg dat in vergelijking met andere branches absoluut nog een slag te maken is. Er blijkt een duidelijke groep, hoog opgeleide, jonge medewerkers in de bouw actief te zijn die waarde hecht aan een degelijke ondersteuning voor wat betreft de loopbaan.
HRM (Human Resource Management) komt, onder druk van de gespannen arbeidsmarkt, ook binnen de bouwwereld steeds hoger op de agenda te staan. Dit neemt echter niet weg dat in vergelijking met andere branches absoluut nog een slag te maken is. Er blijkt een duidelijke groep, hoog opgeleide, jonge medewerkers in de bouw actief te zijn die waarde hecht aan een degelijke ondersteuning voor wat betreft de loopbaan.
Lees meer:
Bekijk een relevant dossier:
– Ondernemen
– Ondernemen
Dit is met het oog op de gespannen arbeidsmarkt opmerkelijk omdat bekend verondersteld mag worden dat een duidelijk toekomstbeeld niet alleen motiveert, maar ook bindt. Dit blijkt uit onderzoek dat USP Marketing Consultancy in opdracht van Trivoor Bouw en Infra onlangs heeft uitgevoerd.
Loopbaangesprekken
Ook is naar gesprekken over het loopbaanperspectief gevraagd en deze blijken nog lang niet altijd doelbewust gehouden te worden; slechts de helft van de medewerkers geeft dan ook aan tevreden te zijn met het aantal loopbaangesprekken. Als de gesprekken dan gehouden worden, hebben deze voor bijna 1 op de 10 UTA-medewerkers géén toegevoegde waarde en voor nog eens bijna eenderde (32%) slechts in geringe mate.
Ook is naar gesprekken over het loopbaanperspectief gevraagd en deze blijken nog lang niet altijd doelbewust gehouden te worden; slechts de helft van de medewerkers geeft dan ook aan tevreden te zijn met het aantal loopbaangesprekken. Als de gesprekken dan gehouden worden, hebben deze voor bijna 1 op de 10 UTA-medewerkers géén toegevoegde waarde en voor nog eens bijna eenderde (32%) slechts in geringe mate.
Geen doorgroeiprofiel
Dit kan gelegen zijn in een beperkte kwaliteit van de gesprekken zelf; een andere verklarende factor is dat men binnen betreffende bedrijven nauwelijks of niet werkt met doorgroeiprofielen ofwel überhaupt geen aandacht besteedt aan de opbouw van het functiebestand in relatie tot het loopbaanwensen.
Ondersteuning
HRM (Human Resource Management) komt, onder druk van de gespannen arbeidsmarkt, ook binnen de bouwwereld steeds hoger op de agenda te staan. Dit neemt echter niet weg dat in vergelijking met andere branches absoluut nog een slag te maken is. Er blijkt een duidelijke groep, hoog opgeleide, jonge medewerkers in de bouw actief te zijn die waarde hecht aan een degelijke ondersteuning voor wat betreft de loopbaan.
HRM (Human Resource Management) komt, onder druk van de gespannen arbeidsmarkt, ook binnen de bouwwereld steeds hoger op de agenda te staan. Dit neemt echter niet weg dat in vergelijking met andere branches absoluut nog een slag te maken is. Er blijkt een duidelijke groep, hoog opgeleide, jonge medewerkers in de bouw actief te zijn die waarde hecht aan een degelijke ondersteuning voor wat betreft de loopbaan.
Lees meer:
Bekijk een relevant dossier:
– Ondernemen
– Ondernemen